24 Nisan 2015 Cuma

Sanal Pazarlamanızı Geliştirmenin 5 Yolu- 5 Ways Brands Can Enhance Their Virtual Marketing

Sanal Pazarlamanızı Zenginleştirmenin 5 Yolu Adlı Yazımın Logosu

Sanal pazarlama markalar için yeni fırsatlar sunmaktadır. Aardvark360 şirketinin kurucusu Jay Scott-Nicholss açıklıyor...

Marka deneyimini online olarak başarılı bir şekilde iletmek, markanın pazarlama elemanlarından yer,ürün ve insan elemanlarının, hangi sektörde olduğunuza göre doğru biçimde birleştirilmesine bağlıdır. Konaklama ve catering sektöründeki firmalar hizmet bedellerinin online ödenebilmesini, perakendeciler ürünlerini sergilemeyi, hizmet sağlayıcıları potansiyel müşterilerine kendilerini tanıtmayı amaçlar.

Aynı zamanda hızlı genişbant bağlantıları ve giyilebilir teknolojiler; müşterilerle bağlantıya geçebilmenizi, ürünlerinizi sergileyebilmenizi ve müşterilerle iletişiminizi canlı tutabilmenizi sağlayan yeni pazarlama olanakları yaratmaktadır.

Bunun en güzel yanıda bunu yapabilmek için yüksek bütçeye ihtiyacınızın olmaması. 

İşte bu yeni teknolojilerle bunu sağlamanın 5 yolu;

1. Sanal Gezinti İmkanı Edinin

Öncüllerinizi online olarak iletin, müşterilerin sizi keşfetmelerine ve 7/24 ziyaret etmelerine imkan verin. Bu karşılıklı etkileşim müşterileri size bağlı tutar ve onların gerçek hayatta sizi ziyaret etmesini teşvik eder. Sanal gezinti bütün işletme çeşitleri için uygundur; otelden restauranta, mağazadan salonlara, okuldan bakım evlerine. Artık iki boyutlu fotoğraflar müşterilerinizi yakalamak ve onları bağlamak için yeterli değil. Her şey 3 boyuta ve karşılıklı etkileşime dönüşmeye başladı.

2. Etkileşimli Katmanlar ile Sanal Gezintinizi Zenginleştirin


TourDash gibi yeni yazılım hizmetleri, sanal turunuza yeni bir katman ile ürünler hakkında bilgi, animasyon, video koymanızı sağlamaktadır. Sanal turunuz aracılığıyla sizinle etkileşime geçen ziyaretçilerinize ürün ve hizmetleriniz hakkında daha fazlasını söylemeniz, onları ürün ve hizmetlerinizi almaya yönlendirecektir. Örneğin, restaurant masasının üzerinde duran menüye tıkladığında, bir pencerede haftanın spesiyali çıkabilir.

3. 360 Derece Fotoğraflar Yaratın

Bir ayakkabının farklı açılardan yarım düzine fotoğrafını görmek, onu kendi elinizde incelemenin yerini tutamaz. Ürünün ekranda 360 derece dönmesine olanak sağlamanız, müşterilere gerçek yaşam deneyimine daha yakın bir deneyim vermenize olanak sağlar. Bu illüzyon, özellikle dokunmatik mobil araçlardan görüntülendiği zaman etkilidir. İnternet müşterilerinin % 60’ı şu anda bunu yapıyor.

4. Tanıtıcı Videolar ve Canlı Chat ile Müşterilerin İhtiyaçlarını Canlı Olarak Karşılayın

Amazon Kindle Fire Live Chat
Kindle Fire Canlı Chat
Kullanıcılar, müşteri hizmetlerini website ve telefon aracılığıyla gerçekleştiren şirketler için oldukça yorucudur. Müşteriler kendilerine güven veren, yardımcı olan ve kendileriyle canlı bir insan yüzüyle muhatap olan işletmeleri hoş karşılamaktadır. Kindle Fire’ da bulunan ‘Mayday’ butonu ile firma kullanıcılarına gerçek destek elemanıyla video görüşmesi olanağı sağlamakta ve cihazda bir problem varsa bunun uzaktan onarılmasına imkan vermektedir.

5. Müşterilerinizin İçeriğe Nereden Bağlandığına Dikkat Edin 

Sosyal Medyalar ve Marka ile Temas Noktaları
Temas Noktaları

Online mağazanızın birden fazla kapısı olabilir. Markaların temas noktaları web sitelerine, reklamlara, sosyal medyaya, ticaret rehberlerine kadar yayılmıştır. Bir kullanıcının, hangi kapıdan girerse girsin aynı deneyimi alması, aynı içeriğe bağlanması en ideal olanıdır. Sonuç olarak, içerik yaratmaya yatırım yaptıysanız, bu işinizi daha da zorlaştıracaktır. Örneğin, yukarıdaki sanal gezinti tavsiyesini yerine getirdiyseniz, bu sanal gezinti turunu Facebook sayfanıza da yerleştirmeyi unutmayın.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder