Arie Shpanya'nın Three Ways Retailers Can Raise Prices Without Losing Cutomers adlı makalesinin çevirisi
Perakendeciler fiyatlarını arttırdıkları zaman,
müşterilerini kaybetme tehlikesiyle karşı karşıya kalırlar. Ama artık öyle olmak
zorunda değil.
Çok uzun zaman önce değil, doğru fiyatın anlamının
en düşük fiyat olmadığını açıklayan bir makale yazdım. Bu düşüncemin
arkasındayım ve şimdi bunu bir adım daha ileri götürmek istiyorum. Bazen doğru
fiyattüm zamanların en düşük fiyatı olmak zorunda değildir.
Bu doğru. Kazancınızı kurban etmek yerine, kazancınızı nasıl geliştirebileceğinizi göz önüne almalısınız. Perakendecilerin başarılı
olmak için dünya devi Amazon gibi
kar payı yaratmalarına gerek yok. Gerçek şu ki, bütün perakendecilerin kar paylarını azaltan şeylerden kaçınmasını isterim.
kar payı yaratmalarına gerek yok. Gerçek şu ki, bütün perakendecilerin kar paylarını azaltan şeylerden kaçınmasını isterim.
Elbetteki yapılan her değişikliğin de bir karşılığı
vardır. Müşterilerinizin sizin markanızı kullanmayı bırakmasını istemiyorsunuz,
fiyatlarınızı artırmak sizin için tedirgin edici olabilir. Neyse ki, birazdan vereceğim tavsiyeler ile hem
fiyatlarınızı arttırabilecek hem de müşterileri elinizde tutabileceksiniz.
Değer Ekleyin
Ürün fiyatlarını arttırdığınız zaman bunu bir şekilde
telafi etmeniz gerek. Favori dükkanınızda en sevdiğiniz ürünün fiyatı, bir
şekilde başka hiçbir değer katılmadan arttırılırsa nasıl hissedersiniz ?
Elbette bunun için geniş kapsamlı değişiklikler
yapmanıza gerek yok. Ama bunun için ürününüzün bazı temel şeyleri içerdiğinden
emin olmalısınız. Ürününüzün fiyat yükselmesini haklı çıkarabileceğiniz
yollardan birisi de
müşteri hizmetleridir.
Alışveriş yapan kişilerin yaklaşık % 81' i daha iyi
müşteri hizmetleri almak için daha fazla ödemeye hazırdır, gördüğünüz gibi bu
gerçekten büyük bir oran. Müşterilerin satın almalarıyla ilgili soruları
olduğunda onlara canlı chat ile yardımcı olun. Bu müşterilerin % 90’ ı için
yardımcı olur ve işletme masraflarını da azaltabilir.
Ucuz veya ücretsiz teslimat, fiyatlarınızı arttırmanın için bir başka yoldur. Ücretsiz teslimat yaparak, müşterilerde ürünü
almak için ürünle birlikte anılan masrafları ödemek yerine, yalnızca ürün için
ücret ödedikleri hissini yaratırsınız. Bu fiyat arttırımı en az ödemek zorunda
olacağınız taşıma maliyeti kadar olmalı.
Sepetler Yaratın
Neyin harika olduğunu bilirsiniz. Daha iyi fiyata
daha çok ürün alabilmek. Birbirine benzer yada birbirini tamamlayıcı ürünleri
bir araya getirip paket halinde sunduğunuz zaman, müşteriye öncekinden daha iyi
bir teklif verirsiniz; her bir ürünün fiyatı biraz daha yüksek olarak iki ürün.
Belirsizlik sayesinde müşterilerin ürünlerin gerçek
maliyetinden haberi yoktur, bunu kendi avantajınız olarak kullanabilirsiniz.
Sepetteki her ürünün fiyatını biraz arttırarak oluşturacağınız yeni fiyatı,
müşteriye yeni bir teklif olarak sunabilirsiniz.
Carnegie Mellon Üniversitesinin yaptığı çalışma
göstermiştir ki, müşteriler, her
bir ürün ayrı bir parça olarak sergilendiği
zaman, ürünleri ürün paketi olarak almayı tercih etmişlerdir. O yüzden eğer ürün
paketi yaparsanız, ayrıca paketteki ürünleri de ayrı ayrı, parça halinde, bir diğer seçenek olarak sergileyin.
Paketteki ürünlerin ayrı ayrı olması paketinizin
güven kaynağı olarak görev yapabilir. Bunun anlamı ürünlerin fiyatlarının
paketteki fiyatlarıyla karşılaştırıldığı zaman, ürünlerin paket olarak
alınmasının daha cazip gelmesidir. Ancak ürün paketinizin fiyatının, ürünlerin her birinin toplam raf fiyatından daha düşük olduğundan emin olun.
Talepten Yararlanın
Elbette dinamik fiyatlandırma stratejisini bünyenize
dahil edebilirsiniz ve talepte artış olduğunda fiyatları arttırabilirsiniz.
Yüksek talebi olan ürünlerin daha az fiyat
elastikiyeti eğilimi vardır, yani fiyattaki herhangi bir değişim ürüne duyulan talep
miktarını hiç bir şekilde etkilemeyecektir.
En popüler ürünlerinizde fiyat artışlarını test
edin, bu size müşterilerinizin ürün fiyatına nasıl tepki verdikleri hakkında en
iyi fikri verecektir.
Bunu yaparak talebin en ufak bir fiyat değişikliğinde bile nasıl değiştiğinden emin
olabilirsiniz. Fiyatlarınızı artırarak talebinizi karşılayarak zayıf kar
marjları yaratmak artık tarih oldu.
Gördüğünüz gibi, fiyat artışlarınızı haklı bir
sebebe dayandırmak o kadar da zor olmak zorunda değil. Elbette bunun içine
giren diğer faktörlerde vardır.
Perakendeciler farklı maliyetlerle
karşılaşırlar ve müşteriler ile olan eşsiz ilişkilerini ellerinde tutarlar.
Belki de fiyat artışı yapabilmenin en iyi yolu
değerli bir marka değeri yaratmaktır. Eğer ki markanız başarılıysa, çoğu
müşteriniz ufak fiyat artışlarından dolayı sizin mağazanızdan alışveriş yapmaktan vazgeçmeyecektir.
Kar marjınızı artırmak müşterilerinizi kaybetmenin
bir sonucu olmak zorunda değil.
Perakendeciler fiyat artışlarını haklı bir sebebe dayandırmak için bunlardan
birini hemen uygulamaya başlamadan önce farklı hizmetleri ve ürün paketleri gibi diğer yöntemleri de denemeli.
Aslında kendinizi ucuza satmanıza gerek yok. Eğer markanız
değerli ve müşterileriniz sadıksa, ufak fiyat artışları size farklı bir fırsat
maliyeti yaratmayacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder